Norra Berget har chans att bli Årets Marknadsförare 2022

Norra Berget – Sundsvalls friluftsmuseum har blivit nominerat till Årets Marknadsförare 2022 för arbetet med den nya grafiska profilen. Vinnaren utses 24 februari.
Det är Marknadsföreningen i Sundsvallsregionen som utser vinnaren, baserat på tidsperioden 1 januari 2022 – 31 december 2022.
Kriterierna för Årets Marknadsförare
Personen/organisationen skall uppvisa utmärkta resultat som en effekt av väl genomtänkt och genomförd marknadsföring.
Årets Marknadsförare ska vara en förebild och präglas av nytänkande i sitt marknadsföringsarbete som andra kan bli inspirerade av.
Tillsammans-arbete för att skapa en tydlig och stolt profil
14 februari 2022, på alla hjärtans dag, lanserade vi den nya grafiska profilen för Norra Berget – Sundsvalls friluftsmuseum. Kopplat till den gjorde vi en rad insatser inom marknadsföring.
– Vi tror att vi är en bra förebild på flera sätt. Ett sätt är att vi kan visa att även en liten kommunal enhet (med 12 medarbetare och nästan lika många olika roller) kan åstadkomma något stort och uppskattat, OM insatsen görs som ett tillsammans-arbete, med tålamod, själ och hjärta! säger Erika Forsberg, enhetschef friluftsmuseerna.
Genom marknadsföringen har vi förflyttat oss från att vara en populär plats med ganska spretig profil till att vara en ännu mer uppskattad och inbjudande plats med en tydlig, förtroendeingivande och stolt profil som skapar förutsättningar för professionell marknadsföring som stärker både Norra Berget och Sundsvall som livsmiljö och destination.
– Vi har visat att marknadsföring är en fundamental ingrediens för att nå en organisations mål både på kort och på lång sikt!, säger Erika Forsberg.
Vinnaren utses i februari
Nu håller vi tummarna inför 24 februari då vinnaren utses!
Mer info
Mer om nomineringen och Marknadsföreningen i Sundsvallsregionen kan du läsa om på deras Marknadsföreningen i Sundsvallsregionens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Senast ändrad: , klockan