Norra Berget finalist i Årets Marknadsförare
Norra Berget – Sundsvalls friluftsmuseum var nominerad och gick ända till final i Årets Marknadsförare, för arbetet med sin nya grafiska profil. Vinnare blev Teater Västernorrland, vilket offentliggjordes under Sundsvalls stjärnor 24 februari.
– Stort grattis till den fina utmärkelsen hälsar vi. Att vi fick vara med i finalen sida vid sida med två andra duktiga marknadsförare känns jätteroligt, säger Erika Forsberg, enhetschef friluftsmuseerna.
Kultur- och fritidsförvaltningens direktör Anders Uddén, säger så här:– Nomineringen är en värdefull bekräftelse på det viktiga arbete med kommunikation och marknadsföring vi gjort hittills, och har för avsikt att fortsätta med.
Det är Marknadsföreningen i Sundsvallsregionen som utsett Årets Marknadsförare baserat på insatser under 2022. Finalist var också Helena Granby Designs Lyckliga Storgatan – The Concept Store.
Tillsammans-arbete för att skapa en tydlig och stolt profil
14 februari 2022, på alla hjärtans dag, lanserades den nya grafiska profilen för Norra Berget – Sundsvalls friluftsmuseum. Kopplat till den gjordes en rad insatser inom marknadsföring.
Den nya profilen skapar förutsättningar för professionell marknadsföring som stärker både Norra Berget och Sundsvall som livsmiljö och destination.
– Vi är väldigt glada och väldigt stolta. Nu vill vi fortsätta arbetet, tillsammans med medarbetarna, tillsammans med föreningarna och företagen på berget och tillsammans med besökarna!, säger Erika Forsberg.
Senast ändrad: , klockan